Ненудна Фінляндія і самий північ Європи (частина 2)

101

Частина 1

23.07. Ср. Ну ось, ми і в Норвегії. Карликова рослинність прикордонної смуги змінилася шалено красивими горами. Ну немає слів, як чудово — гори, річки, каньйони, і НОРМАЛЬНІ водоспади, до яких, однак, далеченько від траси. Треба зауважити, що дорогу ми вибрали абсолютно випадково. Ось так, без тривалих зупинок, здійснюючи фотовылазки у видів, що залишили в моїй душі незабутній слід, ми доїхали до міста Альта. Який там вид на затоку!!! Заїхали в Інфо, взяли карту Фіннмарк — норвезької провінції, по якій нам треба було їхати, довго шукали місце поїсти — у них в Норвегії навіть китайці починають годувати тільки після 13, а дитя вже 12 по-фінськи кричить від голоду. В результаті, не маючи можливості чекати 2 години, ми заїхали в банк, обміняли тугрики і — в магазин, де затарились йогуртом, який заштовхали в Алиску, з’їли самі і поїхали далі на Північ.

Ненудна Фінляндія і самий північ Європи (частина 2)Треба сказати, що у Норвегії дуже багато голосуючих уздовж трас. На картах навіть помічені відрізки шляху, де це робити рекомендується. Один старий хайкер нам попався 3 рази в різних місцях, поки ми ганяли по місту в пошуках інфо та їжі. Ми вирішили, що якщо зустрінемо його ще 5 разів, тоді точно візьмемо, посунувши одне з дитячих сидінь (у нас їх було 2 — одне, щоб спати, а друге, такого розміру, тільки з сидячим положенням, як виявилося, дочка до нього ще не доросла).

Ненудна Фінляндія і самий північ Європи (частина 2)А які нахабні там олені! Скачуть собі по дорозі перед автомобілем і хоч би що! Зупинилися, щоб з ними сфотографуватися. Тут вони й кинулися врозтіч. Ось він наш суперметод — як прогнати оленів з траси! Дорога, знову-таки ну дуже чудова. Ми планували проїжджати на годину не менше 100-120 км, але постійне петляние дороги і олені всіляко перешкоджали нашим планам. Ні, ну ви бачили, щоб олені від спеки ховалися в тунелях? Тунелі адже спеціально для цього будують. :-).

Ненудна Фінляндія і самий північ Європи (частина 2)Найбільший з них, завдовжки майже 7 км, вів під водою на острів. Коли його проїхали, виявилося, що халяви тут немає, за задоволення треба платити і ні багато, ні мало, а цілих 30 євро. (140 NOK машина з водієм і 46 NOK пасажир, добре хоч дитя ще не доросло до оплачуваної віку). Більш того, касир нас потішила, що на зворотному дорого платити доведеться ще разок. Я плювалася півдороги до Нордкаппа. І яке ж було моє здивування і подив, коли на в’їзді в місто знову шлагбаум, каса і знову просять скинутися. Дорослий — 185 NOK, добре хоч з мене, студентки, взяли за полегшеним тарифом — всього (!) сотню. Дитинча малої — до двох років ніде не вважають. Виявилося, що це зовсім не місто (я по своїй сірості цього не знала), а музейний комплекс на краю світу. Робочий час у нього ми оцінили — з 7 ранку до 2 ночі — щоб всі бажаючі могли помилуватися незаходящим сонечком. Ми сумлінно обійшли всі пункти, зазначені на картках, які нам видали разом з чеком про оплату. Оцінили панорамний відеофільм, який засвідчує околиці з різних точок: з борту літака, корабля, під водою в різний час доби і в різний час року.

Ненудна Фінляндія і самий північ Європи (частина 2)Раз вже ми так багато заплатили за квиток, то на кемпінгу вирішили заощадити, розбивати намет дозволяється на всій території музею. Єдиний недолік — відсутність душа. Але туалет, що працює з 7 ранку до 2 ночі, нас влаштував. Замість душу був нічний дощ, заливший 30 автобусів і 50 штук караванів туристів. Місце для намету знайшли подалі від стоянки і двох угруповань за 3 намети, щоб, поклавши дитя спати, можна було злиняти в ресторан і ніхто б не помітив (практично у всій Європі та Америці не можна дітей до 12 років залишати одних — кримінальний злочин). На вечерю ми взяли шведський стіл, який полегшив кредитну картку на 25 євро з носа, причому не включаючи алкоголь. Ми зайняли містечко з видом на північне опівнічне незаходящее сонце і 2 години (більше не влізало) споживали різні смаколики (мідії виявилися гидотою, рибу норвежці готувати вміють, особливо червону, а особливо до душі мені припали оленяча шинка і ягідне желе. Ням!) Вранці виявилося, що таких же як ми розумників, зекономили на кемпінгу (вони там в 1,5-2 рази дорожче фінських) було більше 20. І наша палатка стояла в самому центрі. Треба сказати, що місце для наметів там відмінне. Камінчики покриті невеликим нальотом земельки, на якій росте обладнаний мох, пружний під вашими кістками як суперэргономичный матрац.

Ненудна Фінляндія і самий північ Європи (частина 2)24.07. Чт. Ну ось, мета поїздки здійснена на самій північній точці Європи ми побували. Тепер дорога зворотна. Ранок почався з дощу, який зіпсував нам всі заплановані зйомки пейзажів. Але ми все одно зробили серію кадрів «в сірих тонах».

Не в тему: Норвегія країна нафтова, але що ж бензин такий дорогий?..

Ось ми і знову в Лапландії. Саамська музей в Інарі — цінна річ. Провели в ньому 3 години, але цього було мало — експозиція начебто невелика, але насичена: і дерев’яні будівлі в парку під відкритим небом, і стенди, присвячені всьому тому, чого повно в Лапландії — снігу, ягодам, жалячих комах, тварин, місцевих ремесел і т. д.

По дорозі в кемпінг заїхали подивитися на Karhunpesakivi — камінь-Ведмежа барліг. Супер! Зовні величезний валун, а всередині велика печера, зі спеціально покладеної тетрадочки для написів типу «тут був Вася».

Ненудна Фінляндія і самий північ Європи (частина 2) Ненудна Фінляндія і самий північ Європи (частина 2)

Ненудна Фінляндія і самий північ Європи (частина 2)25.07. Пт. День невеликих переїздів, з тривалими музейними екскурсіями. Перші півдня провели в Kultamuseo — музеї золотодобування в Танкаваара. Охочі можуть там намити собі золота лише за 3.5 євро в годину, а кому мало, то 10 євро коштує денний квиток. Ми не бажали, бо золота там в одному кубометрі всього лише 0.2 г — вміститься на нігті мізинця. А сидіти під палючим сонцем, по коліно у воді, в гумових чоботях — кайф, на наш погляд, невеликий.

Другі півдня — Аметистовий рудник (обов’язкова частина нашої програми). Від парковки до рудника хвилин 40 пішки. Для лінивих два рази на день ходить автобус, але ті хто любить пішохідні прогулянки мають можливість перевірити ерудицію, відповідаючи на питання, розвішані на стовпах. Екскурсія розрахована на годину. Приблизно 30 хвилин ми під прохолодні напої, видані на халяву, слухали екскурсовода і ще хвилин 50 азартно копали собі аметисти. Аліска відривалася від душі, вона обожнює в камінцях колупатися. А коли вона побачила відро для відмивання каменів, то щастя її не було меж. Обливши з ніг до голови дівчину-екскурсовода, яка взялася за нею доглядати, донечка наша все-таки примудрилася пірнути в це відро з брудною водою. Благо там було неглибоко. Один із знайдених каменів можна було забрати з собою. Найважчим був вибір — який саме. Так як, будучи особисто выковырянными з гори піску і каменю, відмитими у відрі, вони були всі шалено дорогі серцю.

Народу було небагато — всього 2 сім’ї, і у кожної свій екскурсовод, так як ми хотіли екскурсію англійською, а друга сім’я була фінська.

На жаль, фотоапарат ми залишили в машині 9, так що доведеться з’їздити туди ще раз. Мало не забула — у проміжку між цими двома заходами ми відвідали церкву з муміями в підвалі — як обіцяв путівник — можна попросити у свідків факел і подивитися на них. Моя бурхлива уява відразу намалювала похмуре підземелля, по якому нам належить довго ходити при відблиск смолоскипів і під загрозою падіння який-небудь мумії на голову. Все виявилося набагато прозаїчніше. На побажання подивитися мумій, дівчина-служниця витягла з кишені маленький, розміром з вказівний палець ліхтарик, і зробила запрошувальний жест рукою. Дійшовши до середини церкви посвітила між дерев’яними мостинами, і дійсно, в побаченому без проблем вгадувалися обриси муміфікованого людського тіла. Ось так. Заночували ми Пюхятунтурі.

Ненудна Фінляндія і самий північ Європи (частина 2)26.07. Сб. За утрянке з’їздили подивитися на п’ятиглаву вершину на гірськолижному підйомнику. Зустріли нагорі екскурсію на мотоциклах. (От би нам так само, але нічого, дитя підросте, скатаемся). Хотіли насолодитися видом мореною гряди Пункахарью, але обламалися, тому що вибухнула бурхлива злива, і ми рвонули далі — в містечко Посио — ательє Пентик і музей кавових чашок. Намет встановили в кемпінгу Kylmaloma.